شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
«چله تاک»، غزل‌هایی برای اجتماع

چهارمین مجموعه غزل علیرضا بدیع با عنوان «چله تاک» در فضایی اجتماعی و عاطفی به همراه تجدید چاپ مجموعه شعرهای «گنجشک‌های معبد انجیر» و «از پنجره‌های بی‌پرنده» از این شاعر، در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه می‌شوند.\

بدیع در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در توضیح چهارمین دفتر شعر خود گفت: این مجموعه شامل 35 غزل در سه بخش می‌شود که 25 غزل آن تاکنون منتشر نشده‌اند. بخش نخست این مجموعه 25 غزل منتشر نشده من را در فضاهای اجتماعی و عاشقانه در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در دو بخش دیگر این دفتر شعر پنج غزل از مجموعه شعر «حبسیه‌های یک ماهی» که تاکنون تجدید چاپ نشده و پنج غزل از مجموعه شعر «از پنجره‌های بی‌پرنده» گنجانده شده است.

بدیع در توضیح تفاوت‌ها این دفتر با دفترهای پیشین خود توضیح داد: نگرشی که در این مجموعه بدان دست یافته‌ام از همان زاویه‌ای است که هنرمند امروز با دغدغه‌های پیش روی خود در جامعه مواجه می‌شود و مسوولیتی که هنرمند در برابر بیان این دغدغه‌ها دارد.

وی با تاکید بر فضای اجتماعی به عنوان فضای قالب سروده‌های این مجموعه اظهار داشت: فضای حاکم بر این شعرها فضایی اجتماعی با دغدغه‌های سیاسی است. واگویه‌های شاعری است که از مرز عشق به مرز جامعه می‌رسد. به بیان دیگر عشق فردی او به عشق اجتماعی بدل گشته است.

این شاعر در پایان یادآور شد: از نظر زبانی نیز سروده‌های عاشقانه این مجموعه مستحکم‌تر شده‌اند و تکنیک‌های فردی شعر بیشتر در این مجموعه به چشم می‌آید.

دفتر غزل «چله تاک» توسط انتشارات فصل پنجم در دست انتشار است و تا بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر و ارائه می‌شود.

از این شاعر چاپ دوم مجموعه شعر «گنجشک‌های معبد انجیر» به شمارگان 2000 نسخه توسط انتشارات تکا و چاپ سوم مجموعه شعر «از پنجره‌های بی‌پرنده» توسط انتشارات فصل پنجم در نمایشگاه کتاب امسال ارائه خواهد شد.

علیرضا بدیع متولد 11 فروردین 1364 در نیشابور و دانشجوی کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. 

«حبسیه‌های یک ماهی»، «گنجشک‌های معبد انجیر» و «از پنجره‌های بی‌پرنده» عنوان مجموعه‌ شعرهای پیشین این شاعر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط